#09 - District Reworked - Ekonomia, Dilerzy Broni, Nowości!
Rozpoczęty przez Hazes


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


11 postów w tym wątku
Hazes
Lider projektu


Lider projektu
Administrator

410
213 postów 44 wątków Dołączył: Jun 2017
09-18-2018, 10:11 PM -
#1
   

Witaj społeczności District,

Ponieważ aktualizacja RAGE oznaczona wersją 0.4 nie została jeszcze opublikowana, zdecydowaliśmy się uruchomić serwer na aktualnej wersji modyfikacji oznaczonej wersją 0.3. Postaraliśmy się wycisnąć wszystko co możliwe z aktualnej wersji modyfikacji i jesteśmy już w stanie podzielić się z wami wynikami pracy którą włożyliśmy w systemy serwera w przeciągu ostatnich tygodni. Jest to największa aktualizacja od czasu startu otwartej bety w której staraliśmy się zaadresować wszelkie problemy uniemożliwiające ciekawą i kreatywną rozgrywkę roleplay.

Największym problemem na serwerze była oczywiście ekonomia, z czym zarówno wszyscy gracze jak i ekipa zgodzą się w stu procentach. Naszym głównym celem nadchodzącej aktualizacji było umożliwienie zarobienia wystarczającej ilości gotówki na wszelkie potrzeby postaci gracza jednocześnie zachowując potrzebę interakcji z graczami czy obiektami świata. Wprowadziliśmy jeden nowy i ważny aspekt rozgrywki - energię. Nie wpływa ona w dużym stopniu na samą postać czy sposób gry postacią, za to pozwala zarobić graczowi dodatkową gotówkę czy wykonywać dodatkowe czynności bez nakładania jakichkolwiek limitów na graczy. Prędkość regeneracji energii zależy od nasycenia i napojenia postaci gracza, można ją również zwiększyć takimi specyfikami jak kokaina czy meta-amfetamina.

Ponadto wprowadziliśmy kilka nowych zajęć, biznesów, prac dorywczych, przebudowaliśmy i zoptymalizowaliśmy większą część systemów które działają teraz o wiele sprawniej i szybciej niż przedtem. Pojazdy dla przykładu wymagają teraz uzupełniania oleju a nieruchomości graczy remontów. Przebudowaliśmy pracę kierowcy autobusu tak aby była zarówno opłacalna jak i funkcjonalna, dzięki rozkładom jazdy gracze będą wiedzieli kiedy przyjedzie po nich autobus prowadzony przez gracza!


   

Pierwszym naszym krokiem do poprawienia jakości rozgrywki na serwerze było wyeliminowanie najbardziej uciążliwych aspektów serwerów typu role-play. Przybywają do nas gracze z różnych platform i gier, obdarzeni często znacząco różniącym się doświadczeniem. Nie brakuje również świeżych twarzy które z chęcią rozwijają swoje umiejętności rozgrywki jak i graczy którzy przyszli na serwer bez jakichkolwiek zamiarów dostosowania się do panujących zasad. Wyszliśmy temu naprzeciw i przygotowaliśmy coś co umożliwi nowym, zdeterminowanym graczom dostanie się na serwer i jednocześnie zniweluje problemy związane z niestosującymi się do zasad graczami bez konieczności wyczekiwania na decyzję w sprawie dostania się whitelistę.

   

Postanowiliśmy zaimplementować test z wiedzy roleplay i zasad serwera uruchamiany podczas pierwszego wejścia na serwer. Test zawiera 50 losowych dobieranych pytań odnoszących się do terminologii i skrótów roleplay, regulaminów serwera i zachowań w poszczególnych sytuacjach. Wykonując test można popełnić maksymalnie 5 błędów. Jeśli test zostanie wypełniony niepoprawnie, będziecie mieli możliwość podejścia do niego ponownie dopiero za 6 godzin - daje to wszystkim sprawiedliwą szansę na przyswojenie zasad roleplay i serwera. Test można wykonywać i oblewać dowolną ilość razy więc nie musicie się martwić o całkowitą blokadę dostępu do serwera.

Wszyscy, zarówno nowi gracze jak i gracze którzy są z nami już pewien czas muszą podejść do testu roleplay z pozytywnym rezultatem. Po zdaniu testu z wiedzy roleplay graczowi ukaże się kilkuminutowy tutorial wprowadzający w podstawowe systemy działania i zapoznający z najważniejszymi na serwerze miejscami. Po przejściu tutoriala gracz będzie mógł wybrać istniejącą postać korzystając z okna wyboru postaci, lub zadecydować o stworzeniu nowej. Tutorial może zostać uruchomiony w dowolnej chwili po zalogowaniu, aby go rozpocząć należy skorzystać z komendy /tutorial


   

Biznesy w poprzedniej wersji serwera oferowały dość niewielki zarobek w porównaniu z tym co można było zarobić w pracach dorywczych. To zmienia się wraz z tą aktualizacją. Nie chcieliśmy wykorzystywać znanego wszystkim systemu naliczania czasu spędzonego na służbie który określałby ile wypłaty dostanie pracownik i czy w ogóle ją dostanie, ponieważ chcemy wyeliminować wszelkie luki prowadzące do zaniedbania interakcji między graczami. Dlatego właśnie umożliwiliśmy wam wykonywanie prac dodatkowych w siedzibach biznesów. Do takich prac zalicza się np. zmywanie naczyń czy segregowanie produktów. Każdy pracownik znajdujący się na terenie interioru biznesu może wykonać dodatkową pracę dostosowaną do danego typu firmy. To znaczy że aptekarz będzie np. weryfikował wystawione recepty kiedy fryzjer będzie dezynfekował swoje narzędzia.

         

W grę wchodzi tutaj oczywiście nowy system energii, z którego pracownik będzie korzystał wykonując prace dodatkowe. Każda z prac dodatkowych trwa od 6 do 15 minut i pochłania prawie 50% energii, przez ten czas pracownik nie może opuścić interioru. Po ukończeniu pracy dodatkowej biznes otrzymuje między 20$-60$ za wykonaną pracę i tak samo jak w przypadku oferty jakiegoś produktu czy usługi odpowiedni procent z zarobionej gotówki trafia do portfela pracownika. Generuje to niewielki dochód dla biznesu kiedy pojawia się mało klientów jak i jednocześnie informuje lidera o ilości czasu jaką poświęcił pracownik na pracę w biznesie. Oczywiście przy większej ilości pracowników dochód ten będzie większy o ile będą oni aktywnie wykonywać prace dodatkowe.

Gracze pracujący w biznesie którzy sprzedają produkt lub usługę otrzymują teraz procent od sprzedaży, pewien procent sumy jest kierowany również do miasta. Ponadto, dajemy wam teraz możliwość założenia dwóch nowych typów biznesów. W aplikacjach o biznes możecie teraz uwzględniać takie biznesy jak warsztat mechaniczny czy firma budowlana. Obydwa te biznesy są zarówno potrzebne jak i dochodowe. Bez warsztatów mechanicznych samochody graczy nadawały będą się jedynie na szrot a bez firmy budowlanej wnętrza nieruchomości będą mogły posłużyć jako obora.


Mechanik

Finalnie! Praca dorywcza mechanika została zastąpiona pracą pomocnika stacji, dlatego od tego momentu macie możliwość założenia swojego biznesu mechanicznego. Taki biznes umożliwia wam naprawę pojazdów innych graczy, wymianę poszczególnych części pojazdu takich jak np. maska, drzwi czy bagażnik, instalację dodatków takich jak immobilizer, alarm czy pilot i oczywiście - lakierowanie pojazdu.

Większość z produktów niezbędnych do wykonywania pracy lider biznesu może zamówić przez telefon lub kupić w sklepie z narzędziami (co w porównaniu jest nieopłacalne). Aby zmienić kolor lakieru pojazdu mechanik może skorzystać z pistoletu natryskowego uzupełnionego puszką lakieru, którą również może zakupić lider. Tak samo jak w sytuacji składania klientowi oferty naprawy pojazdu, podczas instalowania dodatków do pojazdu klient poza ceną robocizny będzie musiał zapłacić marżę która stanowi ustalony procent rynkowej ceny danego pojazdu, dlatego instalacja dodatków w drogich pojazdach będzie droższa.



Firma budowlana

Firma budowlana to jeden z bardzo ciekawych i potrzebnych biznesów na serwerze. Gracz posiadający taką firmę może podejmować się zleceń zmiany oraz remontu wnętrz nieruchomości innych graczy lub biznesów. Nieruchomości które zostaną zakupione po raz pierwszy mają puste wnętrza, dlatego pierwszym krokiem właściciela powinien być kontakt z firmą budowlaną celem kupienia nowego i rozpoczęcia budowy.

Ponieważ od tej aktualizacji stany interiorów są degradowane, zadaniem firmy budowlanej będzie również remontowanie wnętrz. Nieruchomości będą od teraz generowały co jakiś czas wiadomość RP dla wszystkich graczy przebywających w interiorze informując ich o stanie w jakim znajduje się wnętrze. Ponadto gracz zostanie przywitany taką samą wiadomością RP podczas wchodzenia do interioru, dlatego lokale które chcą zachować najwyższy standard będą musiały polegać na usługach firm budowlanych dość często. Pełna degradacja wnętrza trwa około 41 dni. Właściciel nieruchomości może w dowolnej chwili wezwać firmę budowlaną aby poprawić stan wnętrza.

Właściciel nieruchomości musi pokryć cały koszt materiałów przebudowy lub remontu. W wypadku remontu cenę kosztu materiałów wyznacza cena rynkowa wnętrza. Każde wnętrze ma również ustalony własny koszt pracy. Koszt pracy wyznacza jak długo będą przebiegały prace remontowe lub budowlane. Aby rozpocząć zlecenie w firmie budowlanej wystarczy wejść do interioru w którym właśnie przebiegają prace wykonywane przez firmę budowlaną w której jesteśmy zatrudnieni i użyć klawisza interakcji - E. Po wykonaniu interakcji rozpocznie się wykonywanie prac które w przypadku remontu trwa 8 minut, a w przypadku przebudowy wnętrza 10 minut. Czas wykonywania pracy zmniejsza się w niewielkim stopniu zależnie od poziomu umiejętności Twardziel naszej postaci. Po zakończeniu pracy przez któregoś z pracowników, koszt pracy wymaganej do ukończenia zlecenia w danym interiorze zmniejsza się o jeden punkt a grupa otrzymuje z tego tytułu dochód stanowiący procent ceny rynkowej przyszłego lub obecnego wnętrza (w przypadku remontu). Budowa interioru kończy się w momencie kiedy pracownicy wykonali pracę tyle razy ile wynosił koszt.


   

Organizacje przestępcze w końcu doczekały się ciekawych systemów które umożliwią przestępcom zarobienie dużej (lub małej) gotówki. Pracując nad systemami organizacji zwracaliśmy szczególną uwagę na ryzyko które podejmują jej członkowie dokonując przestępstw mających na celu pogrubienie stanu ich portfela. Większość z rozwiązań systemu przestępstw prowadzi do sytuacji losowych, których wynik gracze mogą poprawić poświęcając więcej czasu lub gotówki.


Projekt "Przemytnik"

Projekt przemytnik został zainspirowany pomysłem jednego z naszych użytkowników - SmartCheetah. System ten w skrócie umożliwia członkom organizacji przestępczych kupno broni oraz amunicji na własny użytek lub sprzedaż czarnorynkową. Aby zakupić jakąkolwiek broń gracz musi najpierw udać się w miejsce w którym może zastać informatora, takowe miejsca można zobaczyć na mapie. Po spotkaniu informatora i rozpoczęciu interakcji gracz może skorzystać z opcji "Kup informacje" po czym zostanie zapytany o podanie sumy którą chce przekazać informatorowi w zamian za informacje. Gracz może podać dowolną sumę między 500$-2000$.

Aby zrozumieć co kryje się za swobodą wyboru ilości gotówki którą gracz może przekazać w zamian za informacje musimy przyjrzeć się bliżej samym dilerom broni. Istnieją 3 typy losowo dobieranych dilerów broni którzy są dostępni na mapie:

  • Prosty - posiada na wyposażeniu proste przedmioty i broń, min. berreta, revolver, amunicja 9mm, 12guage, .38, 45acp;
  • Zwykły - posiada na wyposażeniu dobrej jakości przedmioty, broń palną i miotaną, min. mossberg 500, uzi, koktail mołotova, gaz łzawiący, amunicja 7.62mm, .308;
  • Rzadki - posiada na wyposażeniu najlepszej jakości przedmioty, broń palną i ładunki wybuchowe, min. ak-47, mp5, hk mp5sd, remington 700, m39 emr, granat, amunicja 7.62mm, 5.52mm;
Asortyment każdego dilera broni losowany jest co 24h i może on posiadać od 4 do 12 przedmiotów. Przedmioty dobierane są losowo więc istnieje możliwość wystąpienia dwóch, a nawet trzech takich samych sztuk broni u jednego dilera. Ilość sztuk amunicji pojawiających się u dilera również jest losowa, ale nigdy nie mniejsza niż 10 sztuk. Każda z wylosowanych broni ma własny, losowy procent przeceny. Im rzadszy diler tym większa przecena. Procent odejmowany jest z ceny rynkowej broni i może on wynosić aż do 80%.

Asortymenty dilerów są dostępne globalnie, dlatego jeśli ktoś inny wykupi przedmioty u dilera, grupa która otrzymała namiary na tego samego zwyczajnie straci pieniądze. Dilerów broni na mapie jest wielu, pojawiają się oni losowo a wykupienie całego asortymentu nie jest tanią sprawą, nie mniej jednak taka sytuacja może wystąpić, jest to ryzyko którego organizacja musi się podjąć jeśli chce zdobyć broń nie robiąc interesów z inną organizacją przestępczą.

         

Informacje które gracz kupuje od informatora mogą wskazywać na jednego dilera broni. Szansa na wylosowanie dilera z lepszym asortymentem zwiększa się zależnie od przeznaczonej na informacje gotówki. W sytuacji kiedy gracz poświęci jedynie 500$ na informatora szansa na wylosowanie rzadkiego dilera broni wynosi około 3%. Zapłacenie informatorowi maksymalnej możliwej sumy nie gwarantuje wylosowania rzadkiego dilera, ale gwarantuje wylosowanie zwykłego. Mimo tego że system polega na szczęściu grającego jest on w stanie ją zwiększyć poświęcając większą sumę pieniędzy. Na losowanie dilera wpływa również w minimalnym, wręcz niezauważalnym stopniu umiejętność szczęściarz, którą gracz może zwiększyć na przykład trafiając na rzadkiego dilera.

Po wykupieniu informacji od informatora gracz otrzyma przedmiot - Gryps, który po użyciu ukaże członkom organizacji znajdującym się w pobliżu gracza miejsce w którym można znaleźć dilera. Przedmiot jest niezbędny do wykonania transakcji z dilerem broni i może zostać wykorzystany tylko raz w przeciągu 24 godzin od wykupienia informacji. Przedmioty u dilera kupić może tylko osoba która zainicjowała użycie przedmiotu w przeciągu 8 godzin od czasu ich użycia. Po dokonaniu transakcji z dilerem broni istnieje niewielki procent szansy na to, że najbliższa centrala policyjna otrzyma zgłoszenie o podejrzanej transakcji w pobliżu miejsca w którym znajduje się diler od anonimowego informatora. Jest to kolejne ryzyko które podejmują organizacje przestępcze.


Dilerzy narkotyków

Dilerzy narkotyków znajdują się w wielu miejscach na mapie. Miejsca w którym można znaleźć dilerów zmieniają się co kilka godzin zależnie od typu dilera, dlatego nie zawsze zastaniemy ten sam typ narkotyku na miejscu. Handlu z dilerem narkotyków mogą dokonać wszystkie postacie poza funkcjonariuszami policji. Organizacje przestępcze oczywiście nie wychodzą z całej sytuacji pokrzywdzone, koszt narkotyków dla członków organizacji jest losowo obniżony aż do 80% (zależnie od typu narkotyku). Każdy z dilerów ma nieskończony zasób narkotyku w wyliczonych działkach. Im więcej gram narkotyku gracz kupi jednocześnie tym więcej gotówki oszczędzi, dlatego warto jest zaoszczędzić lub zrzucić się ze znajomymi na większy pakunek. Tak samo jak w przypadku dilera broni - istnieje szansa na to że funkcjonariusze policji otrzymają anonimowe zgłoszenie o dokonywanej transakcji, w tym przypadku szanse na powiadomienie służb zależą od ilości zakupionych narkotyków.

   


Kradzież paliwa

Organizacje przestępcze mogą od teraz kraść paliwo na stacjach benzynowych w godzinach między 20:00 i 00:00. Jeśli organizacja przestępcza jest organizacją zmotoryzowaną (gang motocyklowy, ściganci) istnieje 50% szans na to że o przestępstwie zostaną zaalarmowane służby porządkowe, w przeciwnym wypadku służby porządkowe zostają zaalarmowane zawsze. Do kradzieży paliwa wystarczy mały lub duży kanister, czas kradzieży jest losowy i wynosi od jednej minuty wzwyż.


   

Niektóre z prac dorywczych zostały usprawnione. Część z nich generowała zbyt duży dochód a część z nich zbyt mały. Część niepoprawnie aplikowała bonusy płynące z umiejętności postaci do gotówki otrzymywanej za wykonaną pracę. Tym również zajęliśmy się w aktualizacji 0.5.5. Postaraliśmy się zdjąć wszelkie limity prac dorywczych i umożliwić graczom zarobienie gotówki relatywnie do czasu poświęconego na wykonywanie zadania. Część z prac dorywczych korzysta z nowego systemu energii który zmusza gracza do zrobienia sobie przerwy, ale nie uniemożliwia całkowicie zarobienia dodatkowej gotówki w danym dniu.


Pomocnik stacji

Praca pomocnika stacji zastępuję pracę mechanika która od tej aktualizacji występuje w postaci biznesu gracza. Pomocnik stacji ma kilka możliwości zarobienia dodatkowej gotówki. Jedną z nich jest tankowanie pojazdu innego gracza z niewielkim rabatem co umożliwi zaoszczędzenie kilku dolarów na paliwie. To przekłada się na duże oszczędności na przestrzeni dłuższego czasu korzystania z usług pomocnika stacji. Tym samym pomocnik stacji zarabia procent z gotówki za którą gracz zatankował pojazd.

         

Drugą możliwością pomocnika stacji jest wymiana oleju w pojazdach, w tym wypadku cenę wymiany ustala sam gracz ponieważ ta operacja wymaga posiadania przedmiotu w postaci oleju silnikowego. Olej w pojeździe zawsze uzupełniany jest do pełna, lub do maksymalnej ilości która znajduje się w pojemniku. Jeden olej silnikowy wystarczy na więcej niż jeden samochód, ale nie na dwa, dlatego dobrym pomysłem jest wyliczenie odpowiedniej ceny aby zarówno nie stracić, jak i nie przesadzić, tym samym zrażając do siebie klienta.

Trzecią możliwością pomocnika jest mycie pojazdu. Do tego procesu gracz potrzebuje przedmiotu w postaci syntetyków, które mogą zostać wykorzystane podczas wykonywania interakcji z pojazdem. Czas przez który gracz musi myć pojazd zależy od stanu jego ubrudzenia. Po umyciu pojazdu ilość syntetyków spadnie o relatywną do klasy pojazdu wartość. Na chwilę obecną RAGE v0.4 nie wspiera synchronizacji stanu brudu pojazdu dlatego funkcja ta jest chwilowo wyłączona.


Listonosz

Listonosz to kolejna praca której podjąć może się każdy gracz. Nie wymaga żadnych uprawnień i można ją wykonywać zarówno pieszo jak i w pojeździe. Gracz po podjęciu się pracy listonosza otrzyma dostęp do interakcji z NPC odpowiedzialnymi za rozdawanie listów. Aktualnie dostępny jest tylko jeden NPC u którego gracz może rozpocząć pracę i znajduje się na górnym piętrze urzędu. Ilość listów które posiada NPC jest losowana co 12 godzin.

         

Zadaniem listonosza będzie rozniesienie listów do najbliższych, losowych nieruchomości które posiadają minimum jednego właściciela lub należą do jakiejkolwiek grupy. Ilość listów które gracz może odebrać na raz zależy od jego poziomu twardziela, na pierwszym poziomie liczba ta wynosi 10. Po wyczerpaniu puli listów u NPC który wydaje listy, gracze tak samo jak w przypadku pracy farmera muszą znaleźć innego dostawcę który nadal posiada w puli przesyłki do rozniesienia.


Kierowca autobusu

Praca kierowcy autobusu została ukończona a jej podstawowe funkcje zostały zaimplementowane. Od teraz praca kierowcy autobusu jest zarówno ciekawa jak i przydatna zarówno dla kierowców jak i pasażerów. Każda linia autobusowa ma wyznaczoną trasę przystanków na których się zatrzymuje. Linie te dobierane są losowo (aktualnie ze względu na testy uruchomiona jest jedynie linia 313 kursująca między Paleto Bay i Sandy Shores. Na każdy kilometr pokonanej trasy gracz otrzymuje nieco ponad 2$ do wypłaty. Ponadto, gracze którzy jadą w autobusie muszą zapłacić 1.50$ za każdy przystanek który pokonał autobus, ta gotówka trafia następnie do kierowcy w momencie odebrania wypłaty (oddania pojazdu).

         

Każdy przystanek umożliwia od teraz sprawdzenie rozkładu jazdy autobusów. Aby sprawdzić rozkład jazdy należy użyć środkowego przycisku myszy po najechaniu na obiekt przystanku i wybrać opcję "sprawdź rozkład". Rozkład pokazuje linie autobusowe które zatrzymują się na przystanku oraz spis aktywnych autobusów kierowanych przez graczy z informacjami takimi jak nr. linii, dystans autobusu do przystanku oraz szacowany czas przybycia autobusu (w wersji eksperymentalnej). Od teraz gracze chcący dostać się autobusem do pracy która znajduje się w innej miejscowości i wrócić z powrotem nie będą mieli z tym problemu ponieważ praca ta stała się o wiele bardziej opłacalna.


   

System roślin nie był planowany w najbliższym czasie. Nie mniej jednak podczas oczekiwania na aktualizację RAGE v0.4 mieliśmy mnóstwo czasu na wprowadzenie wielu smaczków korzystających z aktualnej wersji modyfikacji. Tak więc oto kilka miesięcy przed planowaną datą powstał system sadzenia i pielęgnowania roślin dzięki któremu gracze będą mogli sadzić różnego typu rośliny w każdym miejscu świata gry (wliczając w to oczywiście mieszkania) a następnie zebrać plony których ilość zależy od tego jak bardzo o nią dbaliśmy.

Pierwszą rośliną którą gracz może posadzić jest marihuana. Nasiona nielegalnych roślin można kupić u dilerów znajdujących się w losowych miejscach na mapie - gracze sami muszą ich znaleźć. Ceny nasion są tańsze dla członków organizacji przestępczych, ale to nie ceną gracze muszą się martwić. Głównym czynnikiem wpływającym na jakość plonów rośliny jest podlewanie, nawożenie i utrzymywanie rośliny w dobrym stanie przez większość czasu. Po zasianiu rośliny gracz będzie mógł sprawdzić stan nawodnienia i użyźnienia gleby, fazę wzrostu oraz stan generalny rośliny. Rozmiar rośliny jest oczywiście odwzorowany w świecie gry i zmienia się zależnie od fazy wzrostu.

         

Wszystkie rośliny mają określony czas po którym możliwe jest zebranie plonów, zbyt wczesne lub zbyt późne zebranie plonów może poskutkować utraceniem większości lub wszystkich kwiatów rośliny. Marihuanę dla przykładu można zebrać już po 50 godzinach, ale dopiero po 72 godzinach osiągnie ona maksymalną liczbę kwiatów dlatego ważne jest liczenie czasu który upłynął od czasu posadzenia. Roślinę trzeba sprawdzać na bieżąco, najlepiej co 2-3 godziny aby upewnić się że zawsze jest odpowiednio nawodniona a gleba odpowiednio użyźniona. Z roślin można zebrać od zera do kilkuset gramów kwiatu.

Roślinę można przelać lub przesuszyć. Użyźnianie gleby nie jest wymagane, ale prowadzi do znacznego zwiększenia pozyskiwanych plonów. Przesadzenie z nawozem może prowadzić natomiast do spalenia liści i kwiatów rośliny a co za tym idzie - utracenia plonów. Gracze muszą znaleźć odpowiednie miejsce do posadzenia rośliny, ponieważ każdy gracz który ją znajdzie może dokonać interakcji lub zebrać plony. Funkcjonariusze policji mają natomiast możliwość zniszczenia nielegalnej rośliny po jej znalezieniu.

   


Wiele zmian pojawiających się na serwerze zazwyczaj najpierw ląduje na naszym serwerze Discord, dlatego istnieje szansa że użytkownicy którzy korzystają jedynie z forum nie są w pełni poinformowani o stanie przebiegających na serwerze prac. W tym wątku zamieścimy garść informacji i skrótów które dostępne były przede wszystkim na kanale #ogłoszenia na serwerze Discord. Mimo wszystko zalecamy przeczytanie tej części wątku nawet użytkownikom którzy są z informacjami na temat serwera na bieżąco. Niektóre zmiany które pojawiły się na serwerze mogły zostać pominięte w changelog'ach czy publikowanych przez nas informacjach ze względu na niewielki wpływ na rozgrywkę - mimo tego będziecie w stanie je odczuć grając.

         

W międzyczasie pojawiło się bardzo dużo zmian. Dodaliśmy przede wszystkim biznes siłowni, który umożliwia graczom zwiększenie umiejętności Atleta oraz Twardziel po wykupieniu karnetu od pracownika siłowni i wykonaniu ćwiczeń opartych o dwie mini-gry zręcznościowe. W tym celu powstał również klimatyczny interior siłowni autorstwa ToRe w którym możecie powyciskać na ławkach, pobiegać na bieżniach, sparować się z innymi graczami na ringu lub zwyczajnie odpocząć ze znajomymi po ćwiczeniach korzystając z miejsca wypoczynkowego! Trudność mini-gier zależy od poziomów poszczególnych umiejętności, im większy poziom umiejętności tym więcej serii będzie mogła wykonać nasza postać.


[Obrazek: update.png]     

Całkowicie odświeżyliśmy interfejsy! Ekwipunek i informacje zostały oddzielone aby zapewnić wygodniejszy czas ładowania, ich wygląd został zaimplementowany praktycznie od nowa co daje bardzo łatwy i czytelny dostęp do wszelkich informacji dotyczących naszej postaci in-game. Zmieniliśmy również wygląd okien ofert - od teraz poza opisem oferty, klientowi wyświetlona zostanie również grafika przedmiotu lub innego zasobu który chcemy oferować. Dzięki temu wszystko wygląda lepiej i przede wszystkim zapobiega tworzeniu ofert niezgodnych z regulaminami serwera. Zmieniliśmy również wygląd sklepu i przebieralni z ubraniami na bardziej intuicyjne i dostosowane do niskich rozdzielczości ekranu. Wprowadziliśmy również dodatkowy system hoteli dzięki któremu każdy z graczy będzie miał dach nad głową - pokoje są nieograniczone i tanie.

         

Od teraz gracze mogą również przeszukiwać śmietniki znajdujące się na mapie. Można w nich znaleźć takie rzeczy jak bułka, stłuczona butelka, kawałek papieru lub przynętę, szansa na znalezienie jakiegoś przedmiotu w śmietniku waha się między 2% a 8%. Dodaliśmy również możliwość zapisania 5 zestawów ubrań dla każdej grupy w którą każdy z członków będzie mógł się przebrać, rozbudowaliśmy system efektów narkotyków, dodaliśmy możliwość wyrzucania innych graczy z pojazdu przez służby porządkowe i wiele więcej. Większość z zastosowanych zmian możecie znaleźć w changelog'u znajdującym się poniżej.


   

Nowości:
  • Dodano nowe przedmioty: pistolet natryskowy, lakier samochodowy,
  • Dodano ID kolorów pojazdów do okna pomocy (F2),
  • Wprowadzono biznesy mechanika odpowiedzialne za naprawę i analizę pojazdów, instalacje dodatków, malowanie oraz wymianę zniszczonych części,
  • Dodano informację w postaci tekstu 3D informującą o przyczynie wyjścia gracza widoczną przez 30 sekund,
  • Dodano możliwość handlowania z dilerami narkotyków (org. przestępcze - 50% taniej),
  • Dodano możliwość wykupienia informacji od informatora o dilerach broni,
  • Dodano możliwość handlowania z dilerami broni po wykupieniu informacji od informatora,
  • Dodano możliwość przeszukania postaci przez PD,
  • Dodano możliwość zakupu nieruchomości,
  • Dodano możliwość przypisania interioru do biznesu urzędnikom,
  • Dodano możliwość meldunku dodatkowych mieszkańców nieruchomości u pracowników urzędu miasta,
  • Dodano stany interiorów, z czasem pomieszczenia będą się degradować a towarzyszyć temu będą losowe wiadomości RP dla graczy znajdujących się w środku opisujące np. spadający tynk czy skrzypiącą podłogę (czas pełnej degradacji wynosi około 41 dni bez ulepszeń interioru, interiory frakcyjne i własne - około 82 dni),
  • Wprowadzono firmy budowlane (biznes) odpowiedzialne za zmienianie i remontowanie wnętrz nieruchomości,
  • Wprowadzono możliwość sadzenia, podlewania i nawozu roślin w dowolnym miejscu na mapie (pierwszą rośliną jest marihuana),
  • Gracz może od teraz zwiększyć umiejętność "diler" jeśli uda mu się zebrać ponad 100 gram suszu z rośliny,
  • Gracz może od teraz zwiększyć umiejętność "szczęściarz" trafiając na rzadkiego dilera broni,
  • Gracz może od teraz zwiększyć umiejętność "biznesmen" zamawiając produkty dla grupy za ponad 500$,
  • Gracz może od teraz zwiększyć umiejętność "diler" dokonując nielegalnej transakcji za ponad 2000$ u dilera broni i za ponad 200$ u dilera narkotyków,
  • Dodano system weryfikacji w postaci pytań dotyczących wiedzy RP i regulaminów serwera,
  • Dodano możliwość przeszukania śmietników znajdujących się na mapie z niewielką szansą znalezienia stłuczonej butelki lub innych śmieci,
  • Dodano 5 slotów na zestawy ubrań dla grup i możliwość ustalenia ubrań przez liderów w nieruchomości należącej do grupy,
  • Dodano możliwość przełączania stanów widoczności akcesoriów dodatkowych dla frakcji,
  • Dodano możliwość okazywania dokumentów innym graczom,
  • Dodano notyfikację wyświetlającą się podczas wejścia znajomego do gry,
  • Od teraz w pojazdach trzeba wymieniać olej, jeśli poziom oleju spadnie poniżej 1% silnik pojazdu będzie od czasu do czasu gasł powodując tym samym lekkie uszkodzenia silnika,
  • Dodano nowe ustawienia: dźwięki notyfikacji, wyświetlanie czatu, wyświetlanie minimapy, wyświetlanie lokalizacji, wyświetlanie hud'u,
  • Dodano możliwość kradzieży paliwa organizacjom przestępczym (ściganci i gangi motocyklowe mają mniejszą szansę na zgłoszenie incydentu służbom porządkowym),
  • Dodano tutorial tłumaczący dołączającym graczom podstawy działania serwera, może on zostać w każdej chwili uruchomiony za pomocą komendy /tutorial,
  • Dodano nowe efekty narkotyków: meta-amfetamina - postać gracza nie upada z powodu pragnienia lub głodu, kokaina - postać gracza nie traci przytomności z powodu pragnienia lub głodu, marihuana - czas do odzyskania przytomności po BW jest skrócony o 50%,
  • Dodano nowe przedmioty: kartka papieru i długopis oraz możliwość pisania notatek,
  • Dodano informacje o stanie konta grupy podczas wpłacania / wypłacania gotówki,
  • Dodano możliwość wyciągania graczy z pojazdów przez PD, FD, MC i armię,
  • Dodano porównywanie umiejętności graczy,
  • Dodano blipy biznesów na mapę,
  • Dodano pracę listonosza,
  • Dodano nowy typ hoteli


Zmiany:
  • Od teraz gracze którzy sprzedali usługę dla grupy będą otrzymywali 5% z sumy zarobionych pieniędzy,
  • Zamieniono pracę dorywczą mechanika na pracę pomocnika stacji odpowiedzialnego za wymianę oleju, mycie oraz tankowanie pojazdu z rabatem,
  • Przywrócono pobieranie paliwa w pojazdach bez kierowcy,
  • Zmieniono interfejs ekwipunku na wygodniejszy i bardziej intuicyjny,
  • Od teraz dodatki do pojazdów mają swoje zastosowania (immobiliser, alarm, pilot),
  • Odświeżono wszystkie interfejsy i naniesiono nową, przejrzystą i praktyczną szatę graficzną,
  • Oddzielono informacje o postaci gracza od ekwipunku, są one od teraz dostępne pod klawiszem ALT,
  • Przepisano pracę farmera,
  • Zoptymalizowano i zmieniono wygląd notyfikacji,
  • Zoptymalizowano system ofert,
  • Zoptymalizowano ustawianie stanu technicznego pojazdu i jego zapis,
  • Frakcje i biznesy płacą od teraz tylko 15% oryginalnej ceny zamawianych produktów lub sprzętu,
  • Od teraz w sklepach z ubraniami można również przebierać podkoszulki i ciało postaci,
  • Od teraz rozgłośnie radiowe i inne media występują jako biznesy graczy,
  • Od teraz aby zwiększyć umiejętności w pracach dorywczych należy wykonać wymaganą ilość zleceń (nie koniecznie pod rząd),
  • Od teraz gracz będzie kierowany do losowego wysypiska śmieci po ukończeniu zlecenia śmieciarza,
  • Gracz może teraz pracować w pracy dorywczej tylko kiedy nie jest zatrudniony we frakcji i vice versa,
  • Dodano kilka nowych miejsc połowu ryb,
  • Większość niestandardowych broni ze sklepów AmmuNation została usunięta,
  • Zmieniono wygląd i kolor markerów interiorów zależnie od tego jaką pełnią funkcję i czy są zamknięte,
  • Zwiększono nieco dochód dla transportu ciężkiego,
  • Od teraz zlecenia dla transportu ciężkiego będą odświeżały się częściej,
  • Gracze nie muszą już zbierać maksymalnej ilości śmieci jeśli chcą je oddać na wysypisko,
  • Limit zespawnowanych pojazdów gracza nie ogranicza już spawnu pojazdów grupy,
  • Zoptymalizowano system spawnu / despawnu pojazdów, zabezpieczono możliwość przekroczenia limitu zespawnowanych pojazdów,
  • Usunięto markery nad workami śmieci w pracy śmieciarza,
  • Od teraz gracze wykonujący jakąś aktywność nie mogą oddalać się od jej celu,
  • Rachunki będą od teraz pobierane tylko i wyłącznie z konta bankowego postaci,
  • Od teraz gracze muszą posiadać konto bankowe jeśli chcą korzystać z wypożyczalni pojazdów czy moteli,
  • Przepisano system dilerów pojazdów i zamieniono dotychczasowe rozwiązanie na wygodne okno wyboru z informacjami i grafiką pojazdu,
  • Poprawiono ceny ubrań męskich (topów),
  • Zmieniono dźwięk notyfikacji

Naprawiono:
  • Błędy związane z dostarczaniem paczek kuriera w miejsca na mapie,
  • Crash serwera wywoływany formatowaniem akcji RP na czacie w niektórych sytuacjach,
  • Zakładanie blokad na pojazdy przez PD,
  • Wycieki pamięci które czasami powodowały zawieszenie się serwera,
  • Naprawiono ekwipowanie broni miotanych,
  • Ustawienia można już zmieniać za pomocą okna ustawień pod "M",
  • Usunięto zera pojawiające się na czacie podczas dołączania do serwera,
  • Naprawiono błąd wyświetlający graczowi zły przedmiot oferty podczas oferowania przedmiotów z asortymentów interioru,
  • Poprawiono niewłaściwe formatowanie ilości niektórych przedmiotów,
  • Stany upojenia i narkotyków będą teraz aktualizowane kiedy gracza nie ma na serwerze,
  • Naprawiono liczenie limitów pojazdów gracza podczas despawnu pojazdu w wypadku timeout'u,
  • Naprawiono ustawianie czasu w interiorach po zalogowaniu,
  • Naprawiono formatowanie kolorów wiadomości czatu kiedy postać stała daleko od drugiej ale kolor wiadomości mowy sugerował że stoi tuż obok,
  • Usunięto możliwość założenia niektórych niewłaściwych ubrań,
  • Zminimalizowano crashe wynikające z wykonywania dużych obliczeń po stronie klienta,
  • Naprawiono błąd przez który musieliśmy czyścić konwersacje w telefonach graczy,
  • Naprawiono błąd powodujący crash serwera podczas sms'owania do innego gracza poprzez profil kontaktu,
  • Naprawiono problemy z wysyłaniem i otrzymywaniem ofert po crash'u klienta,
  • Naprawiono błędy które czasami uniemożliwiały załadowanie kartotek postaci w bazie PD,
  • Naprawiono błąd umożliwiający graczowi wyjście z serwera po oblanym egzaminie prawa jazdy w celu zaoszczędzenia gotówki,
  • Zoptymalizowano pracę kierowcy autobusu,
  • Związywanie gracza liną działa już poprawnie



RUSZAMY ZA 20 MINUT!
(00:30)
Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-19-2018, 01:42 AM przez Hazes.
Cytuj Polubień: 10
[Obrazek: sygnatura_hazes.jpg]
Krzechu
Użytkownik



2
4 postów 0 wątków Dołączył: May 2018
09-18-2018, 10:19 PM -
#2
Skrypt super. Trzymam kciuki za dobry start. Oczko
Cytuj Polubień: 0
Flexer
Original


Original

66
97 postów 14 wątków Dołączył: Dec 2017
09-18-2018, 10:23 PM -
#3
Powiew świeżości, o to chodziło!
Cytuj Polubień: 0
   [Obrazek: giphy.gif]
.Reqst
Użytkownik



22
29 postów 5 wątków Dołączył: May 2018
09-18-2018, 10:24 PM -
#4
Fire department? we have an emergency, something is on fire! Cudownie.
Cytuj Polubień: 0
                                                                                                      [Obrazek: 21cwbhj.png]
Tampa
Użytkownik



0
1 postów 0 wątków Dołączył: May 2018
09-18-2018, 10:30 PM -
#5
Pozmieniałbym jeszcze tylko w tekstach typu "100$" na "$100", aby było poprawnie.
Tak to fajna aktualizacja. Uśmiech
Cytuj Polubień: 0
Sanui
Użytkownik



0
1 postów 0 wątków Dołączył: Jun 2018
09-19-2018, 10:57 AM -
#6
Zmiany na plus, jestem ciekawy praktyki. Więc do zobaczenia Oczko
Cytuj Polubień: 0
blackuGT
Użytkownik



46
68 postów 16 wątków Dołączył: May 2018
09-19-2018, 11:37 AM -
#7
Warto było poświęcić tyle godzin pracy Śmiech
Cytuj Polubień: 0
Chudy
Użytkownik



50
73 postów 5 wątków Dołączył: May 2018
09-19-2018, 11:44 AM -
#8
No widzę ze dużo mnie ominęło, konkretny update. Teraz tylko zachęcić graczy i jedziemy.
Cytuj Polubień: 0
Gunner
Original


Original

6
12 postów 0 wątków Dołączył: Jan 2018
09-19-2018, 01:04 PM -
#9
Petarda  Zdziwiony Nie rozumiem co ludzie na tych innych śmieciach robią..
TO JEST TO!!
Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-19-2018, 01:05 PM przez Gunner.
Cytuj Polubień: 0
Reven
Użytkownik



83
46 postów 5 wątków Dołączył: Apr 2018
09-19-2018, 05:41 PM -
#10
Test RP dla każdego na logiczne myślenie do zdania, nowy gracz jak przeczyta 2-3 razy poradniki z najzwyklejszych pojęć jest w stanie to spokojnie zdać
Cytuj Polubień: 0
Brahim
Użytkownik



0
11 postów 0 wątków Dołączył: Jan 2018
09-21-2018, 02:06 AM -
#11
Mistrzostwo.. Ty!! MISTRZOSTWO! Czekam na nowego PC i przesiedzę tam pół życia.  Zdziwiony
Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-21-2018, 02:06 AM przez Brahim.
Cytuj Polubień: 0
killer123
Użytkownik



0
1 postów 0 wątków Dołączył: Sep 2018
09-23-2018, 10:08 AM -
#12
Cool Uśmiech

Cool Uśmiech
Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-23-2018, 10:08 AM przez killer123.
Cytuj Polubień: 0


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości