#03 - Aktualizacja v0.4 - Frakcje, Prace, Telefony
Rozpoczęty przez Hazes


Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


36 postów w tym wątku
Hazes
Lider projektu


Lider projektu
Administrator

410
213 postów 44 wątków Dołączył: Jun 2017
11-21-2017, 02:10 AM -
#1
   

Cześć! 
Minęło dość sporo czasu od poprzedniej aktualizacji, jednak w zamian za to mamy dla was wiele ciekawych nowości i informacji o serwerze. Przede wszystkim udało nam się przełamać wszelkie błędy stabilności i podstawowe systemy są teraz bardzo dobrze zoptymalizowane, więc w zamian za długie oczekiwanie otrzymacie stabilny już na samym początku serwer umożliwiający wam płynną rozgrywkę.

Wątek zawiera dużo grafiki i może się długo ładować.

Większe części tej aktualizacji (np. panele użytkowników) zostaną rozdzielone na osobne tematy, które ukażą się w najbliższym czasie. Jesteśmy aktualnie na etapie testowania platformy RageMP. Pierwsze wyniki prac i konwersji są satysfakcjonujące, platforma jest bardzo stabilna i zapowiada się o wiele lepiej od GT-MP, dlatego po wyjściu plugin'u, co powinno zdarzyć się w najbliższym czasie, najprawdopodobniej będziemy konwertować nasz skrypt. Póki co kontynuujemy prace nad serwerem korzystając nadal z alternatywnego multiplayer'a jakim jest GT-MP.

   
Wiemy, że frakcje są najważniejszymi grupami na serwerach poświęconych tematyce roleplay. Dbają o najważniejsze aspekty rozgrywki, znacząco wpływające na wygodę gry naszą postacią. Dlatego na sam początek przygotowaliśmy dwie podstawowe frakcje. Paleto Bay Police Department oraz Paleto Bay Medical Center. Obydwie frakcje już na samym początku będą posiadały potężne narzędzia, którymi mogą urozmaicić grę zarówno sobie jak i innym graczom przebywającym na serwerze. W tym wątku opiszemy podstawowe działania frakcji Police Department, frakcja medyczna zostanie opisana w kolejnej aktualizacji (v0.5).

Podstawowym elementem frakcji jest siedziba. Dlatego uznaliśmy, że każdy z członków frakcji w celu rozpoczęcia służby musi udać się do miejsca swojej siedziby lub jej interioru i wykonać odpowiednie czynności. Dzięki temu zapobiegniemy sytuacjom w których funkcjonariusze policji lub medycy zaczynaliby służbę w dowolnym miejscu i wygodnej dla nich sytuacji. Każda frakcja będzie posiadała swoje zestawy ubrań, przedmiotów i narzędzi systemowych, które pozwolą im na wykonywanie swoich obowiązków.


Paleto Bay Police Department

   


Jednym z podstawowych narzędzi funkcjonariusza policji są oczywiście kajdanki, paralizator oraz pałka policyjna. Mundur, paralizator oraz pałkę otrzymuje on zaraz po rozpoczęciu służby w siedzibie swojej frakcji, zakładanie kajdanek natomiast możliwe jest za pomocą menu interakcji.
Funkcjonariusz może zatrzymać podejrzanego, prowadzić go i wtrącać do pojazdu. Podejrzany pomimo tego że jest skuty może uciec funkcjonariuszowi, jednak przez cały czas będzie miał na sobie kajdanki, nawet po wylogowaniu. W celu zdjęcia kajdanek gracz będzie musiał oddać się w ręce władz, lub udać się do znajomego mechanika posiadającego wystarczający poziom umiejętności i narzędzia blacharskie umożliwiające zarówno wizualne tuningowanie pojazdów jak i zdejmowanie kajdanek uciekinierom.

   

Funkcjonariusz policji ma kilka podstawowych funkcji dzięki którym może wykonywać swoją pracę bez potrzeby korzystania z żadnego dodatkowego przedmiotu. Pierwszą możliwością funkcjonariusza jest aresztowanie podejrzanego, którego może dokonać wybierając opcję "Aresztuj" z menu interakcji po kliknięciu w wybranego gracza. Sukces podczas aresztowania zależy od umiejętności "Twardziel " obydwóch postaci na podstawie których wyliczana jest szansa aresztowania z przewagą dla funkcjonariusza policji, dlatego w większości przypadków aresztowanie dojdzie do skutku, jeśli tak się nie stanie, funkcjonariusz będzie musiał poczekać 6 sekund przed kolejną próbą aresztowania. 

Jeśli gracz chce dobrowolnie poddać się aresztowaniu wystarczy że po kliknięciu na postać funkcjonariusza policji wybierze opcję "Złóż ręce" z menu interakcji po czym jego postać złoży ręce a funkcjonariusz nie będzie miał żadnych problemów z aresztowaniem bez względu na umiejętności. Funkcjonariusz po założeniu kajdanek będzie miał możliwość swobodnego prowadzenia podejrzanego i wtrącania go do pojazdu za pomocą opcji "Wtrąć do pojazdu" która pojawi się po kliknięciu na pojazd jeśli podejrzany jest aktualnie prowadzony.


   


Funkcjonariusz ma również możliwość założenia blokady na koło pojazdu za pomocą interakcji "Załóż blokadę" która unieruchomi pojazd dopóki właściciel nie dokona wpłaty w wysokości nałożonego przez funkcjonariusza mandatu w siedzibie frakcji. Aby zapłacić za mandaty, gracze będą musieli udać się do recepcji na komisariacie i skorzystać z systemu płatności kar, który pozwoli wam wybrać jaki mandat chcecie zapłacić a następnie odblokuje zablokowany pojazd lub wyda zarekwirowany przedmiot w ręce właściciela. W przypadku nie płacenia mandatów pojazdy i przedmioty będą licytowane a konta i nieruchomości będą mogli zająć komornicy, o czym opowiemy więcej w najbliższych aktualizacjach.


   


Funkcjonariusze mogą rozstawiać barierki, taśmy policyjne oraz kolczatki w dowolnych miejscach na mapie. Wszystkie te przedmioty będzie można wyciągać z bagażnika pojazdu policyjnego. Barierki, taśmy policyjne i blokady są dostępne za darmo, natomiast koszt rozłożenia kolczatki będzie kosztował frakcję 140$ (koszta zostaną automatycznie pobrane z konta frakcji). Zastosowaliśmy taki system aby kolczatki były używane tylko przy najtrudniejszych pościgach. Przywódca w logach grupy będzie widział kto, kiedy i w jaki sposób wykorzystał gotówkę z frakcyjnego konta.






   
A teraz nieco więcej o pracach. Na początek przygotowaliśmy dla was 5 różnych prac serwerowych. Każdy z graczy będzie mógł podjąć się pracy w urzędzie miasta. Do każdej pracy przypisana jest umiejętność i poziom doświadczenia, który gracz zdobywa wykonując wybrany fach. Punkty otrzymywanego doświadczenia zależą od typu pracy, poświęconego czasu oraz trudności i długości przebytego w celu ukończenia zlecenia dystansu. W tym wątku opiszemy 3 prace, które zostały przetestowane i na pewno ukażą się na beta testach. Resztę omówimy w nadchodzących aktualizacjach.


Mechanik

Praca mechanika jest najlepszym wyborem dla nowych postaci. Do podstawowych funkcjonalności nie wymaga żadnych uprawnień. Mechanik zawsze znajdzie coś do roboty na stacji i w warsztatach samochodowych. Jego zadaniem jest między innymi naprawianie silników pojazdów, wymiana oleju, naprawa poszczególnych części pojazdu wraz z drzwiami i holowanie innych pojazdów za pomocą holownika (jeśli postać posiada prawo jazdy kat. B i wystarczający poziom umiejętności).

Mechanik może dokonać również analizy pojazdu. Dokładność analizy zależna jest od poziomu umiejętności "Mechanik". Na pierwszych poziomach może on wywnioskować jak długo zajmie mu ogólna naprawa pojazdu, jaki jest poziom oleju, ile pojazd ma HP i jakich brakuje mu części. Kolejne poziomy umiejętności dodają możliwości takie jak naprawa kół, sprawdzenie oraz instalacja dodatków pojazdu, analizę przebiegu, czy wreszcie instalowanie modyfikacji.


   


Pamiętajcie, że koszta naprawy przez mechanika liczone są zależnie od ogólnego przebiegu pojazdu i jego stanu. Pojazdy zniszczone bardziej będą droższe do odrestaurowania, dlatego dbajcie o swoje błyszczące kabriolety na bieżąco. Poziom umiejętności mechanika nie wpływa w żaden sposób na obniżenie kosztów czy czasu wykonywanej pracy, ale umożliwia korzystanie z holownika i tańsze usługi warsztatów (narzędzia, środki czyszczące itd.)
Mechanik może zamówić wszelkie potrzebne narzędzia i związane z pracą przedmioty korzystając z aplikacji w telefonie. Zlecenia wykonywane są przez kurierów którzy aktualnie pracują i dostarczane są w miejsce z którego zostały zamówione. Tylko gracze którzy zamówili przesyłkę mogą ją odebrać. Posiadanie narzędzi blacharskich, które są niezbędne do modyfikowania wyglądu pojazdu i odpowiedniego poziomu umiejętności umożliwi graczowi zdjęcie komuś kajdanek.


Śmieciarz

W bocznych ulicach całego San Andreas serwer co jakiś czas generuje worki ze śmieciami. Aby utrzymać czystość miast stworzyliśmy pracę śmieciarza, która jako pierwsza umożliwia graczom wspólne jej wykonywanie. Podobnie jak w przypadku pracy transportu ciężkiego, gracz który chce się jej podjąć musi wejść do odpowiedniego pojazdu pracy - w tym przypadku śmieciarki. Miejsca w których można znaleźć śmieciarkę oznaczone są na mapie. Jeśli gracz posiada prawo jazdy kat. C, może wsiąść do śmieciarki jako kierowca, w innym wypadku jedynie jako pasażer.


   


Pracę śmieciarza można rozpocząć wciskając klawisz pracy w śmieciarce. Musi znajdować się w niej kierowca, który już wcześniej rozpoczął tą samą pracę. Następnie gracze mogą jeździć i zbierać wspólnie worki śmieci w obszarach oznaczonych na mapie. Po dojechaniu do obszaru gracz musi wyjść z pojazdu, pozbierać po kolei porozrzucane worki śmieci i wrzucić je do zsypu śmieciarki. Gracz może zebrać zależną od poziomu umiejętności "Twardziel"  ilość worków aby móc udać się do bazy i otrzymać wynagrodzenie dlatego grając wspólnie musicie dzielić się zebranymi workami.
W przypadku wspólnego rozpoczęcia pracy w śmieciarce, odpowiedzialność za odstawienie jej na miejsce i ewentualne koszta pokrywające jej odholowanie ponoszą wszyscy gracze którzy daną pracę rozpoczęli.


   


To wszystko na temat pracy śmieciarza. Bardzo prosty proces zbierania worków śmieci i wożenia ich na wysypisko. Po dojechaniu na miejsce docelowe i zakończeniu pracy gracze dostają wypłatę zależną od przywiezionych worków śmieci i doświadczenie dla umiejętności "Twardziel". Jeśli gracze grają grupowo dostają również bonus do wypłaty i doświadczenia zależny od zebranych worków reszty graczy w pojeździe. Tej pracy nie można wykonywać na piechotę i nie można jej ukończyć bez pojazdu w którym została ona rozpoczęta.


Transport ciężki

Transport ciężki to jedna z najbardziej wymagających i najlepiej opłacalnych prac systemowych. W celu podjęcia się jej gracz musi posiadać prawo jazdy kat. C+E. Gracz może udać się do miejsc oznaczonych na mapie i wejść do jednego z wybranych pojazdów udostępnianych przez miasto, po czym uruchomić wybór tras wciskając klawisz pracy. Wybór tras pokaże nam nazwę zlecenia, miejsce załadunku, miejsce docelowe, dystans oraz przewidywaną wypłatę za dane zlecenie. Wyświetlane zlecenia i dostępne pojazdy (ciężarówki) zależą od poziomu umiejętności "Transport Ciężki" . Ciężarówki dostosowane do transportów lżejszych ładunków są dostępne od pierwszego poziomu umiejętności, średnich od piątego, a ciężkich od dziesiątego. Te ostatnie są zazwyczaj najbardziej opłacalne i najdłuższe.


   


Po zaakceptowaniu zlecenia gracz musi zatankować ciężarówkę na stacji benzynowej i udać się po odbiór przyczepy we wskazane miejsce na mapie oraz systemie GPS. Po podpięciu odpowiedniej przyczepy do ciężarówki gracz otrzyma kolejny cel trasy na systemie GPS i będzie musiał udać się do miejsca rozładunku podpiętej naczepy. Po dojechaniu na miejsce, gracz musi zainicjować rozładunek za pomocą klawisza interakcji i poczekać aż dobiegnie on końca. Czas rozładunku zależy od ilości przewożonego ładunku. Ostatnim krokiem do ukończenia zlecenia jest odwiezienie naczepy do miejsca z którego ją odebraliśmy i ponowne użycie klawisza interakcji. To zakończy zlecenie i wynagrodzi postać dodając gotówkę i punkty doświadczenia do odpowiednich umiejętności.


   


Po zakończeniu zlecenia gracz będzie mógł odwieźć pojazd pracy na miejsce z którego go odebrał lub rozpocząć kolejne zlecenie dla transportu ciężkiego. Gracze mogą korzystać również z pojazdów własnych, zarejestrowanych do pracy w transporcie ciężkim. Rejestrację za odpowiednią opłatą będzie umożliwiał każdy urząd miasta. Tyczy się to również pozostałych pojazdów pracy takich jak vany kurierskie, śmieciarki czy holowniki. Jeśli gracz wykonuje zlecenie własnym pojazdem otrzyma on tyle samo doświadczenia, ale większe wynagrodzenie.






   
Nie chcieliśmy tradycyjnego rozwiązania systemu telefonów komórkowych jakich zazwyczaj używały serwery roleplay działające na bazie poprzednich odsłon serii GTA, dlatego wizualna funkcjonalność naszego telefonu będzie bardzo zbliżona do dzisiejszych smartfonów. Za pomocą telefonu komórkowego będziecie mogli zapisać kontakty, pisać sms'y, dzwonić do innych graczy i sprawdzać historię ostatnich połączeń. Stworzyliśmy system który umożliwia graczom proste nawigowanie po interfejsie za pomocą myszki oraz klawiatury. Telefonu będzie można również używać za pomocą strzałek oraz klawiatury numerycznej.

   

Ponadto, w telefonie komórkowym będą znajdowały się aplikacje dostosowane do niektórych prac systemowych. Mechanicy na przykład będą używali aplikacji która umożliwi im zamawianie specjalnych części do pojazdów takich jak drzwi, okna czy nowe opony, znajdzie się tam również duża ilość aplikacji dostosowanych do biznesów oraz frakcji, przez które liderzy wymienionych grup będą mogli hurtowo zamawiać zaopatrzenie. Gracze mogą mieć niezliczoną ilość telefonów komórkowych, ekwipowane są one w ekwipunku postaci i od czasu założenia telefonu stają się aktywne. Jeśli gracz zmieni telefon, lub wyciągnie go z odpowiadającego mu slotu, zostanie on wyłączony. Wszystkie dane na telefonie bez względu na zmianę właściciela zostają zapisane.






   
Nasz serwer wspiera wszelkie możliwe modyfikacje dla gry Grand Theft Auto V, oczywiście oprócz tych mających na celu uprzykrzyć innym graczom rozgrywkę. Postanowiliśmy dać wam szansę okazania swojej uczciwości i umożliwić ładowanie modyfikacji do gry po stronie klienta.
Jesteśmy w stanie rozpoznać wszelkie zmodyfikowane pliki gry, tak więc będziemy również mogli zapobiec używaniu niechcianych przez nas modów.
Dozwolone jest wiele typów modyfikacji, od podmienionych pojazdów (oczywiście podobnych do swoich odpowiedników), przez obiekty własne, tekstury czy nawet całe paczki graficzne lub dźwiękowe. 


   


Serwer nie będzie wymuszał korzystania z jakichkolwiek modyfikacji. Jedynymi "paczkami" modów które będziemy wam dostarczać to te zawierające na przykład tekstury ubrań biznesów graczy i organizacji przestępczych, tekstury obiektów na mapie zmieniające bilbordy i reklamy na materiały bardziej dostosowane do naszego serwera i istniejących na nim biznesów. Modyfikacje te będą opcjonalne.

Teraz będziecie mogli cieszyć się swoimi ulubionymi modami w trybie multiplayer i grać w taki sposób jaki lubicie.
Zaczęliśmy budować system chroniący serwer przed złośliwym oprogramowaniem i modyfikacjami, więc bardzo możliwe że będą one dostępne już na pierwszych beta testach!



   

Panele użytkowników
  • Utworzono panele użytkowników na district-rp.pl,
  • Stworzono stronę główną oraz stronę postaci dla paneli,
  • Stworzono przegląd postaci,
  • Dodano przegląd statystyk, dokumentów, przedmiotów, pojazdów, umiejętności oraz logów postaci,
  • Dodano możliwość uploadu własnego avatara postaci,


Zmiany na forum:
  • Naprawiono problem ze wstawianiem emotikonów do edytora,
  • Dodano zakładkę "Ostatnie posty" na stronie głównej forum,
  • Dodano shoutbox na stronie głównej forum,
  • Usunięto i połączono zbędne działy,
  • Dodano zakładkę "Postacie" do profilów użytkowników,
  • Dodano punktację "District Score (punkty przyznawane za czas spędzony w grze i osiągnięcia)" do profilów użytkowników,
  • Poprawiono tłumaczenia i mniejsze błędy na forum,
  • Dodano certyfikat https dla domen district-rp oraz forum.district-rp.pl,
  • Zaktualizowano wersję forum do MyBB v1.8.13,

Zmiany na serwerze:
  • Utworzono system grup,
  • Dodano system frakcji,
  • Utworzono pierwszą iterację edytora obiektów in-game,
  • Utworzono system obiektów tymczasowych (dla blokad/kolczatek PD),
  • Przepisano system ładowania interiorów i obiektów własnych,
  • Dodano interior szpitala w Paleto Bay,
  • Utworzono zestawy ubrań postaci dla prac oraz frakcji,
  • Utworzono sklepy z przedmiotami,
  • Utworzono system telefonów,
  • Przepisano system interakcji,
  • Dodano możliwość podnoszenia przedmiotów z ziemi za pomocą systemu interakcji,
  • Przepisano funkcje tankowania kanistra za pomocą dystrybutora,
  • Dodano umiejętności: Łowca, Diler, Mechanik, Kierowca zawodowy, Twardziel, Pilot, Detektyw, Atleta, Szczęściarz, Biznesmen,
  • Dodano dokumenty: licencja na broń,
  • Poprawiono raycasting,
  • Dodano aktualizację ekwipowanych przedmiotów do ekwipunku,
  • Dodano możliwość opróżniania butelek i kanistrów,
  • Poprawiono system prac i oddawania pojazdów pracy,
  • Dodano paski głodu i pragnienia do HUD'u,
  • Dodano skoki pozycji,
  • Dodano system moteli,
  • Optymalizacje odczytu i zapisu do bazy danych,
  • Optymalizacje i poprawki błędów wielu systemów,


Więcej informacji o serwerze, panelach i czasie startu  ukaże się w najbliższym czasie na forum. 
gdzie możecie z nami porozmawiać i aktywnie śledzić prace!




Pozdrawiamy,
Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-17-2017, 05:23 AM przez Hazes.
Cytuj Polubień: 7
[Obrazek: sygnatura_hazes.jpg]
Hood
Original


Original

6
26 postów 2 wątków Dołączył: Aug 2017
11-21-2017, 11:21 AM -
#2
Wuuuuuuuuuuuuut?!?!?! Co za aktualizacja admini! Ja myślałem, że poprzednie aktualizacje to były naprawdę konkrety, ale to przebija wszystko. Proszę was, odpalajcie ASAP bo zniszczyliście właśnie całą konkurencję, nie tylko Polską.
Cytuj Polubień: 1
[Obrazek: sygn.gif]
Stitch
Original


Original

9
29 postów 5 wątków Dołączył: Jul 2017
11-21-2017, 12:18 PM -
#3
Te gify to jest miazga! Na to właśnie czekałem Śmiech nie mogę się doczekać.
To co zaprezentowaliście tą aktualizacją, to kompletna degradacja wszelkiej konkurencji jak mówi kolega wyżej.

Telefon - cud, miód. Ustawianie obiektów przez frakcję PD to już wgl. jest next level of zajebistość.
Naprawdę, propsy za robotę ekipa!
Cytuj Polubień: 0
[Obrazek: stitchsign.jpg]
GameDev
Original


Original

6
30 postów 1 wątków Dołączył: Jul 2017
11-21-2017, 12:29 PM -
#4
OOohohoho! Nie dziwię się, że tak długo zajęło wypuszczenie wątku na forum. Język To jest dopiero dobrze odj**ana robota.
Tak dla ścisłości, gracze mogą mieć tyle telefonów ile chcą i uruchamiane są kiedy je ekwipujemy?
Cytuj Polubień: 0
Jedno z moich najlepszych rozszerzeń do gier na Androida:
Hazes
Lider projektu


Lider projektu
Administrator

410
213 postów 44 wątków Dołączył: Jun 2017
11-21-2017, 12:32 PM -
#5
(11-21-2017, 12:29 PM)GameDev napisał(a): Tak dla ścisłości, gracze mogą mieć tyle telefonów ile chcą i uruchamiane są kiedy je ekwipujemy?

2x tak.
Można mieć tyle telefonów ile dusza zapragnie. Planujemy w przyszłości różne modele.
Telefon jest uruchamiany kiedy go ekwipujemy. Uśmiech
Cytuj Polubień: 0
[Obrazek: sygnatura_hazes.jpg]
TheBill
Original


Original

1
23 postów 0 wątków Dołączył: Oct 2017
11-21-2017, 05:56 PM -
#6
ojjjjjj będzie się grało Śmiech wszystko wygląda perfekcyjnie. czekam na start !
Cytuj Polubień: 0
Letho
Original


Original

3
23 postów 1 wątków Dołączył: Jul 2017
11-21-2017, 06:00 PM -
#7
[Obrazek: gkrC5xECBbAbe.gif]

Nie mam więcej pytań. To co się tutaj wyrabia.. to musiało zająć dużo czasu. Uśmiech
Nie jest dobrze.. jest zajebiście.
Cytuj Polubień: 0
Kate
Original


Original

2
21 postów 0 wątków Dołączył: Sep 2017
11-21-2017, 11:18 PM -
#8
Wow wiecie co, spodziewałam się takiej odsłony MTA a tutaj cuda się dzieją Śmiech Śmiech mocno trzymam kciuki za serwer i czekam na start! Bardzo fajna aktualizacja!! Mam tylko dwa pytanka. Co to są "skoki pozycji" i co z motelami bo widać je w changelogu ale nie są przedstawione, jak zostało to rozwiązane?
Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-21-2017, 11:19 PM przez Kate.
Cytuj Polubień: 0
Hazes
Lider projektu


Lider projektu
Administrator

410
213 postów 44 wątków Dołączył: Jun 2017
11-22-2017, 03:11 AM -
#9
(11-21-2017, 11:18 PM)Kate napisał(a): Co to są "skoki pozycji" i co z motelami bo widać je w changelogu ale nie są przedstawione, jak zostało to rozwiązane?

Skoki pozycji to miejsca oznaczone białymi markerami na mapie, umożliwiające graczowi teleportowanie się za ścianę/drzwi których nie da się w żaden sposób otworzyć. Skoki wykorzystywane są również dla wind.

   

O motelach więcej w kolejnej aktualizacji.
Ale na grafice wyżej mały spoiler. Oczko
Cytuj Polubień: 0
[Obrazek: sygnatura_hazes.jpg]
TheBill
Original


Original

1
23 postów 0 wątków Dołączył: Oct 2017
11-22-2017, 03:14 AM -
#10
nic nie widzę Język
Cytuj Polubień: 0
Stitch
Original


Original

9
29 postów 5 wątków Dołączył: Jul 2017
11-22-2017, 03:27 AM -
#11
Po prawej i z lewej pokój motelowy, a to prawdopodobnie recepcja? Śmiech Już się rozeznałem w terenie na SP.
Cytuj Polubień: 0
[Obrazek: stitchsign.jpg]
Hazes
Lider projektu


Lider projektu
Administrator

410
213 postów 44 wątków Dołączył: Jun 2017
11-22-2017, 03:29 AM -
#12
Recepcja. Uśmiech Jest jeszcze winda na górne balkony, ale tak jak mówiłem - więcej w kolejnym wątku. Zostawmy trochę na później.
Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-22-2017, 03:29 AM przez Hazes.
Cytuj Polubień: 0
[Obrazek: sygnatura_hazes.jpg]


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości