#02 - Aktualizacja v0.3 - Pojazdy, System Interakcji, OOC
Rozpoczęty przez Hazes


Ocena wątku:
  • 8 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


11 postów w tym wątku
Hazes
Lider projektu


Lider projektu
Administrator

410
213 postów 44 wątków Dołączył: Jun 2017
08-15-2017, 11:26 PM -
#1
[Obrazek: logo.png]

Aktualizacja District Roleplay - v0.3!

Cześć! Długi czas nie było wątku który zawierał informacje dotyczące zmian oraz prac, które w ostatnim czasie przebiegały na serwerze. Nadszedł czas podzielić się z wami kilkoma nowościami. Uśmiech

Przede wszystkim, pierwszą dużą zmianą jest zmiana platformy multiplayera naszego serwera. Ponieważ prace nad multiplayer'em do Grand Theft Auto V z którego korzystaliśmy (GTA Network) zostały zawieszone, a developerzy projektu łącząc się z developerami RageMP przez długi czas nie wywiązują się z obiecanego pluginu umożliwiającego korzystanie z naszych plików serwera postanowiliśmy poszukać ciekawej alternatywy.

Większość czasu zajęło naszej ekipie kontemplowanie nad odpowiednią i stabilną platformą spełniającą wymogi naszego tworu. Uśmiech Udało nam się znaleźć najlepszego kandydata:


[Obrazek: NftUDWK.png]


Grand Theft Multiplayer - nazwa wam coś przypomina?  Diabeł Jako jeden z najstabilniejszych i najbardziej rozbudowanych multiplayer'ów na naszej liście pozwoli nam na kreowanie jeszcze lepszego i ciekawszego świata dla waszych postaci. Dostosowanie go do potrzeb serwera zajęło naszej ekipie niecały dzień a pierwsze testy okazały się ogromnym zaskoczeniem.
Platforma wykazała widoczny wzrost wydajności i obniżenie wykorzystywanych zasobów zarówno po stronie klienta jak i serwera w porównaniu do wcześniej wykorzystywanego przez nas alternatywnego multiplayer'a - GTA Network, a to oznacza mniejsze opóźnienia i stabilne fps'y!

To oczywiście nie oznacza, że platforma nie zostanie zmieniona w przyszłości. Wiele projektów upada, wiele nowych projektów wychodzi na światło dzienne, ale możecie być pewni że zawsze znajdziemy odpowiednią alternatywę aby zapewnić wam jak najlepszą rozgrywkę roleplay w grze Grand Theft Auto V! Pamiętajcie ile czasu zajęło zdobycie popularności modyfikacjom takim jak SAMP czy MTA.  Oczko



Aktualizacje & Nowości


System pojazdów:

Zapisywanie brudu na pojeździe
Od teraz brud widoczny na pojeździe będzie zapisywany w bazie danych. Pojazdy na serwerze które są uruchomione będą z czasem robiły się brudne. Długo nie myte pojazdy będą zabierały więcej czasu na wyczyszczenie a czyścić będzie je można z pomocą specjalnego przedmiotu korzystając z "Systemu wyboru przedmiotu interakcji" (czyt. niżej) i w myjniach samochodowych.


   


Nowy system tankowania pojazdów
Stworzyliśmy od podstaw nowy system tankowania. Po podjechaniu do dystrybutora i wyjściu z pojazdu, gracz musi wybrać w menu interakcji opcję "tankuj" co zainicjuje tankowanie pojazdu. W celu wlania paliwa do pojazdu wystarczy przytrzymać spację a licznik dystrybutora pokaże nam ile wlaliśmy paliwa i za jaką cenę. Aby sfinalizować tankowanie wystarczy nacisnąć enter, w tym momencie gotówka pobierana jest z portfela gracza a pojazd zostaje zatankowany o wlaną ilość litrów.
W przypadku braku gotówki dystrybutor zakończy wydawanie paliwa.


   


System kupna pojazdów
System kupna pojazdu nie był szczegółowo opisany w poprzedniej aktualizacji, dlatego opowiemy o nim nieco więcej w tym wątku. Gracz będzie mógł kupić jakikolwiek pojazd dilera samochodowego, który znajdzie na mapie bez potrzeby posiadania prawa jazdy.
Po wejściu do samochodu, graczowi wyświetli się umowa o kupno/sprzedaż pojazdu, którą może on zaakceptować klikając na swój podpis w prawym dolnym rogu umowy. Od momentu podpisania umowy, o ile gracz ma oczywiście potrzebną gotówkę przy sobie - pojazd należy do niego. Zakupiony pojazd ponownie pojawi się na swoim miejscu po upływie wystarczającej ilości czasu (ok. 1 godziny).


[Obrazek: buyingcar.gif]



System interakcji:

Usprawniony system interakcji
System interakcji został zoptymalizowany i jeszcze lepiej przystosowany do naszych wymagań. Wybór obiektów w świecie gry działa o wiele sprawniej i zdecydowaliśmy się go usprawnić. Za jego pomocą od teraz dokonujemy wszelkich interakcji z bankomatami, krzesłami oraz pojazdami. Funkcjonariusze policji będą korzystali z systemu interakcji do ustawiania kolczatek lub fotoradarów, a strażacy do korzystania z hydrantów jako źródła wody.


[Obrazek: interaction.gif]


System wyboru przedmiotu interakcji
Dzięki systemowi wyboru przedmiotu interakcji gracz będzie mógł wybrać jeden z wielu przedmiotów danego typu które posiada przy sobie w danym momencie i wykorzystać go do wybranej interakcji. Na przykład, w sytuacji kiedy wasza postać posiada wiele kanistrów, a za pomocą menu interakcji wybierzecie dla pojazdu opcję "Tankuj za pomocą kanistra", pojawi się lista wyboru kanistrów które mogą zostać wykorzystane do danej akcji, wraz z opisem oraz ich pojemnością.


   


Możliwość siadania na prawie każdej ławce, fotelu i krześle
Dodaliśmy niewielkie usprawnienie do serwera. Każdy gracz korzystając z menu interakcji, może kliknąć na ławkę, fotel, krzesło lub przystanek i wybrać opcję "Usiądź", po czym jego postać usiądzie na wybranym przez was obiekcie. Od teraz każdą animację (włącznie z siedzeniem) można anulować wciskając spację.


   


[Obrazek: siadanie.gif]


Przebudowany system ofert
Stworzyliśmy nasz system ofert praktycznie od zera. Brakowało mu uniwersalności i możliwości optymalizacji. Teraz wszystko działa dokładnie tak jak tego chcemy. Przekazywanie gotówki, sprzedaż pojazdu czy oferowanie usług związanych z pracą to teraz kwestia kilku kliknięć. Do tego wkrótce dojdzie możliwość handlu przedmiotami z innym graczem.

   



System prac:

Nowy system wyboru pracy
Przebudowaliśmy system oraz wygląd menu wyboru pracy. Od teraz gracz będzie mógł wybrać nową pracę raz na godzinę (poza beta testami) w jednym z urzędów miasta. Możliwość wyboru pracy zależy od wymaganych umiejętności oraz uprawnień, takich jak na przykład prawo jazdy. Gracz zawsze rozpoczyna pracę po wciśnięciu przycisku "J" lub wpisania wymaganej komendy w pojeździe lub pieszo w wyznaczonych lokalizacjach.


   


Nowa praca: Kierowca autobusu
Stworzyliśmy pracę kierowcy autobusu a wraz z nią dodaliśmy wiele przystanków i łączących je tras. Praca kierowcy autobusu umożliwi graczom dostanie się z miejsca A do miejsca B za małą opłatą, nie zmuszając go do najmu lub kupna pojazdu. Każdy kierowca będzie dostawał bonus do zapłaty zależący od ilości pasażerów, którzy skorzystali z danej linii. Ponadto, gracze czekający na autobus będą mogli sprawdzić czy przystanek na którym czekają znajduje się na trasie jakiejkolwiek aktywnej linii autobusowej.


[Obrazek: busdriverjob.gif]



Inne zmiany:

Wprowadzono czat OOC
Wprowadziliśmy czat OOC, z którego możemy skorzystać wpisując do czatu komendę /b lub poprzedzając naszą wiadomość kropką. Wszelkie wiadomości wyświetlają się nad naszą postacią, co minimalizuje zaśmiecenie czatu niepotrzebnymi informacjami OOC.


[Obrazek: ooc.gif]


Zmiany na forum:
  • Usunięto grupę użytkowników tester.
  • Stworzono nowe grafiki grup użytkowników.
  • Zmieniono formatowanie linków forum.

Nadchodzące zmiany (v0.4):
  • Wprowadzenie frakcji medycznej oraz policji.
  • Ukończenie systemu hoteli.
  • Poprawienie systemu interiorów i ładowania obiektów.
  • Wprowadzenie systemu bram do interiorów.
  • System biznesów.
  • System telefonu komórkowego. (z aplikacjami, sms'ami i opcją przechowywania kontaktów)
  • Ukończenie pluginu profilów użytkownika oraz panelu administratora dla witryny WWW.
  • Optymalizacja kodu źródłowego serwera.


Przed nami jeszcze wiele pracy i optymalizacji. Jednak to co udało nam się osiągnąć do tej pory silnie pcha nas do przodu i motywuje do kontynuacji projektu. Małymi krokami zbliżamy się do wersji beta (0.5) serwera District Roleplay a co za tym idzie beta-testów, w których wy - użytkownicy będziecie mogli przetestować i ocenić wszelką funkcjonalność tworzoną przez nas w celu stworzenia najlepszego serwera roleplay do gry Grand Theft Auto V!



Media społecznościowe & komunikatory:

Pamiętajcie o możliwości śledzenia naszego serwera poprzez media społecznościowe oraz komunikatory!
Zapraszamy na serwer Discord, na którym na bieżąco udostępniamy wiele informacji na temat prac, aktualizacji oraz ewentualnych otwartych alpha testów!


Pozdrawiamy!
Ekipa District Roleplay.
Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-13-2018, 11:40 PM przez Hazes.
Cytuj Polubień: 4
[Obrazek: sygnatura_hazes.jpg]
Hood
Original


Original

6
26 postów 2 wątków Dołączył: Aug 2017
09-20-2017, 12:05 AM -
#2
Zdziwiony  Mówię dawno nie wchodziłem to zajrzę.. a tutaj aktualizacja!
Już nie mogę się doczekać aż zatankuje swoje Voodoo.
Jak widzę cały czas do przodu! Czekam z niecierpliwością.

[Obrazek: Waiting-GIF-Image-for-Whatsapp-and-Facebook-11-1.gif]
Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-20-2017, 12:08 AM przez Hood.
Cytuj Polubień: 0
[Obrazek: sygn.gif]
Twisteros
Original


Original

6
3 postów 0 wątków Dołączył: Jun 2017
09-21-2017, 04:42 PM -
#3
Nie należę do cierpliwych ludzi, już nie mogę się doczekać aż wbiję na serwer i zobaczę jak tętni życiem Uśmiech
Dobra robota, to będzie coś wielkiego Śmiech
Cytuj Polubień: 2
Letho
Original


Original

3
23 postów 1 wątków Dołączył: Jul 2017
09-21-2017, 09:21 PM -
#4
Brawo developerzy! Kawał dobrej roboty. Czekam!  Rolleyes
Cytuj Polubień: 0
GameDev
Original


Original

6
30 postów 1 wątków Dołączył: Jul 2017
09-24-2017, 12:25 PM -
#5
Ooo tak! To jest ZAJEBISTE! Śmiech
Cytuj Polubień: 0
Jedno z moich najlepszych rozszerzeń do gier na Androida:
Stitch
Original


Original

9
29 postów 5 wątków Dołączył: Jul 2017
09-25-2017, 12:55 PM -
#6
Po pierwsze chciałbym bardzo podziękować Developerom za poświęcenie czasu na tworzenie tego serwera. To jest właśnie to czego szukałem, dobrze rozbudowany hard roleplay, tworzony przez kogoś kto wie co robi i to w GTA 5. Zaczynałem przygodę z roleplay'em jeszcze w SAMP'ie dobre kilka lat temu i tylko czekałem aż pojawi się jego innowacyjny następca, no bo niestety - GTA IV nie dało rady.

Sprawdzałem inne serwery i mają dość okrojone możliwości a do tego działają topornie. Mam nadzieję że nie będziecie spieszyli się ze startem i dopracujecie wszystko na ostatni guzik.

Póki co będę się tu kręcił i sprawdzał co nowego.
Czekam na start! Uśmiech
Cytuj Polubień: 0
[Obrazek: stitchsign.jpg]
Kate
Original


Original

2
21 postów 0 wątków Dołączył: Sep 2017
10-26-2017, 02:23 AM -
#7
No nic tylko czekać na start!
Następna aktualizacja to v0.4, tak? A jaka wersja będzie oznaczała betę?
Cytuj Polubień: 0
Hazes
Lider projektu


Lider projektu
Administrator

410
213 postów 44 wątków Dołączył: Jun 2017
10-26-2017, 02:35 AM -
#8
(10-26-2017, 02:23 AM)Kate napisał(a): No nic tylko czekać na start!
Następna aktualizacja to v0.4, tak? A jaka wersja będzie oznaczała betę?

Tak, następna aktualizacja oznaczona jest wersją v0.4.
Beta będzie dostępna od wersji 0.5, prawdopodobnie jedną aktualizację później. Oczko
Cytuj Polubień: 0
[Obrazek: sygnatura_hazes.jpg]
Chudy
Użytkownik



50
73 postów 5 wątków Dołączył: May 2018
05-03-2018, 12:22 PM -
#9
Kolejna dawka informacji która tylko mnie nakręca Śmiech
Cytuj Polubień: 0
machlak
Zbanowany



15
54 postów 12 wątków Dołączył: May 2018
05-19-2018, 11:07 PM -
#10
Normalnie zapowiada się rewelacyjny serwer który zmiecie konkurencję z powierzchni ziemi Śmiech
Cytuj Polubień: 0
maciexx93
Użytkownik



0
4 postów 1 wątków Dołączył: May 2018
05-20-2018, 07:56 PM -
#11
juz nie moge sie doczekac ! <3
Cytuj Polubień: 0
.Reqst
Użytkownik



21
29 postów 5 wątków Dołączył: May 2018
06-02-2018, 09:32 PM -
#12
Ciągle nowe wychodzące aktualizacje już dużo świadczą o projekcie zwłaszcza, że projekt jeszcze nie wypalił. Zazwyczaj coś powstaje, robi się rozgłos, gotowy skrypt i zaraz szykuje otwarcie.
Cytuj Polubień: 0
                                                                                                      [Obrazek: 21cwbhj.png]


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości